Bij Shopify is AI niet langer toekomstmuziek โ€“ het is de norm van vandaag.

CEO Tobias Lรผtke is helder in zijn boodschap:
โ€œ๐™€๐™›๐™›๐™š๐™˜๐™ฉ๐™ž๐™š๐™› ๐™œ๐™š๐™—๐™ง๐™ช๐™ž๐™  ๐™ซ๐™–๐™ฃ ๐˜ผ๐™„ ๐™ž๐™จ ๐™ฃ๐™ช ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™›๐™ช๐™ฃ๐™™๐™–๐™ข๐™š๐™ฃ๐™ฉ๐™š๐™ก๐™š ๐™ซ๐™š๐™ง๐™ฌ๐™–๐™˜๐™๐™ฉ๐™ž๐™ฃ๐™œ ๐™ซ๐™ค๐™ค๐™ง ๐™ž๐™š๐™™๐™š๐™ง๐™š๐™š๐™ฃ ๐™—๐™ž๐™Ÿ ๐™Ž๐™๐™ค๐™ฅ๐™ž๐™›๐™ฎ.โ€

En dat geldt niet alleen voor developers of data-analisten, maar voor รกlle medewerkers.

AI is inmiddels diep verweven in hoe Shopify werkt: van prestatiebeoordelingen en productontwikkeling tot dagelijkse processen. Werknemers moeten eerst onderbouwen waarom AI niet ingezet kan worden, voordat ze extra middelen aanvragen.

Kortom: continu leren en experimenteren met AI is de nieuwe standaard bij Spotify.

#AI #FutureOfWork

Bron: https://www.forbes.com/sites/douglaslaney/2025/04/09/selling-ai-strategy-to-employees-shopify-ceos-manifesto/